image

1 στους 2 Έλληνες θα συνεχίσει να αγοράζει είδη μόδας online

Ψηφιακή υπόθεση, σε ένα μεγάλο βαθμό, θα παραμείνει η αγορά ειδών μόδας στην Ελλάδα. Αφενός το 51% των Ελλήνων δηλώνει ότι επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα μόνο όταν τα ημερήσια κρούσματα COVID19 θα έχουν πέσει αισθητά. Αφετέρου, ένας στους δύο Έλληνες απαντά ότι θα συνεχίσει σίγουρα να ψωνίζει online μόδα.

"Οι χρεώσεις στα μεταφορικά και η αδυναμία δοκιμής των προϊόντων, τα δύο πιο αρνητικά χαρακτηριστικά στις online αγορές"

Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες δείχνουν να έχουν εξοικειωθεί με το online κανάλι για τις αγορές τους, που σχετίζονται με είδη ένδυσης και υπόδησης και είδη μόδας γενικότερα. Δεν είναι τυχαίο ότι τον έναν χρόνο των περιορισμών λόγω πανδημίας, το 62% των Ελλήνων ανακάλυψε και ψώνισε νέες μάρκες online.

Πάντως, σύμφωνα με έρευνα του GLAMI, υπάρχουν ακόμη αρκετά στοιχεία, που αποθαρρύνουν τους Έλληνες καταναλωτές από τις ψηφιακές αγορές ειδών μόδας, με τις επιπλέον χρεώσεις να είναι το πρωταρχικό αρνητικό κριτήριο επιλογής. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες επέλεξαν τις χρεώσεις στα μεταφορικά και την αδυναμία δοκιμής των προϊόντων, ως τα δύο πιο αρνητικά χαρακτηριστικά στις online αγορές.

H δυσκολία στην εύρεση του σωστού μεγέθους (41%), αλλά και οι πολλές φορές χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιστροφής (28%), αποτελούν επίσης δύο χαρακτηριστικά, που αξιολογούν αρνητικά οι καταναλωτές. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, εξακολουθεί να καταγράφεται έλλειψη εμπιστοσύνης στις online πληρωμές, με το 14% των Ελλήνων, που συμμετείχαν στην έρευνα, να συμπεριλαμβάνουν το θέμα αυτό στα αρνητικά στοιχεία των ηλεκτρονικών αγορών.

Ο ρόλος των social media

Η αύξηση των online αγορών, τα καλά οργανωμένα και λειτουργικά eshop και οι σωστά στοχευμένες online καμπάνιες οδήγησαν στο να βρει το κοινό νέες μάρκες, μέσω αναζήτησης και προτεινόμενων προϊόντων. Αυτό τουλάχιστον απαντά το 56% των ερωτηθέντων. Τα social media αποτέλεσαν τη δεύτερη πηγή εύρεσης (51%), ενώ ποσοστό 8% δήλωσε ότι αναζητούσε συγκεκριμένα μικρότερες μάρκες για να τις ενισχύσει κατά την περίοδο της πανδημίας.

Σε ερώτηση της έρευνας σχετικά με τα πιο σημαντικά στοιχεία για ένα eshop, η εικόνα παραμένει σχεδόν αμετάβλητη σε σύγκριση με την έρευνα του Μαΐου του 2020. Η καλή σχέση τιμής - ποιότητας είναι η πρώτη επιλογή για το 36% των ερωτηθέντων, ενώ για το 32% το πιο σημαντικό σε ένα eshop είναι η δωρεάν παράδοση και οι εκπτώσεις.

Εντυπωσιακή είναι η αλλαγή στην συμπεριφορά των Ελλήνων, οι οποίοι στην αρχή της πανδημίας θεωρούσαν τους αυστηρούς κανόνες υγιεινής και την ανέπαφη παράδοση, ως το τρίτο πιο σημαντικό χαρακτηριστικό (30%), ενώ φέτος μόλις το 11% το θεωρεί σημαντικό. Το 29% ενδιαφέρεται για την άριστη εξυπηρέτηση και την ενημερωμένη ιστοσελίδα, που είναι η τέταρτη πιο δημοφιλής απάντηση.

Πηγή: sepe.gr