image

Αριθμός ρεκόρ κακόβουλων επιθέσεων ενόψει της Black Friday

Αριθμός ρεκόρ κακόβουλων επιθέσεων σημειώνεται αυτήν την περίοδο, παγκοσμίως. Με το “Click Frenzy” της Αυστραλίας και την “Singles Day” της Κίνας να έχουν περάσει και τις Black Friday και Cyber Monday να πλησιάζουν, καταγράφεται ρεκόρ κακόβουλων ιστότοπων, που σχετίζονται με διαδικτυακές αγορές.

"Οι χάκερ στέλνουν στους καταναλωτές δελεαστικές προσφορές μέσω email με τίτλους που παρουσιάζουν εκπτώσεις έως και 85%"

Το ψηφιακό έγκλημα αξιοποιεί το αυξημένο ενδιαφέρον των χρηστών στη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, με τους χάκερς να στέλνουν στους καταναλωτές δελεαστικές προσφορές μέσω email, με τίτλους που παρουσιάζουν εκπτώσεις έως και 85%.

Η Check Point Research (CPR) προβλέπει αριθμό ρεκόρ κακόβουλων ιστότοπων, που σχετίζονται με ηλεκτρονικές αγορές ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday. Ήδη, σύμφωνα με στοιχεία της CPR, περισσότεροι από 5.300 κακόβουλοι ιστότοποι εντοπίζονται την εβδομάδα κατά μέσο όρο, ο μεγαλύτερος αριθμός από τις αρχές του 2021.

Η εταιρεία διαπιστώνει αύξηση - ρεκόρ 178% στον αριθμό των κακόβουλων ιστότοπων για αγορές, κατά την περίοδο των ηλεκτρονικών αγορών του Νοεμβρίου σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες του έτους. Από τα ίδια στοιχεία της εταιρείας προκύπτει ότι 1 στα 38 εταιρικά δίκτυα έχει επηρεαστεί κατά μέσο όρο την εβδομάδα τον μήνα Νοέμβριο.

“Παρακολουθούμε τον αριθμό των κακόβουλων ιστότοπων, που σχετίζονται με ηλεκτρονικές αγορές, σχεδόν κάθε χρόνο πριν από την περίοδο των ηλεκτρονικών αγορών του Νοεμβρίου. Οι φετινοί αριθμοί έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ. Οι χάκερ εξελίσσουν τη στρατηγική τους για να παρασύρουν τους καταναλωτές σε απάτη μέσω προσφορών τύπου “πολύ καλές για να είναι αληθινές”, υποσχόμενοι μεγάλες εκπτώσεις, όπως 80% ή 85%. Η στρατηγική τους, στοχεύει στον ενθουσιασμό του καταναλωτή, όταν δει μια εντυπωσιακή έκπτωση”, αναφέρει η εταιρεία.

Συστάσεις
Η CPR προτρέπει τους καταναλωτές να προσέχουν αυτές τις “πολύ καλές για να είναι αληθινές” προσφορές, κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους την Black Friday και την Cyber Monday. Συνιστά δε στους χρήστες:

“- Να ψωνίζετε πάντα από μια αυθεντική αξιόπιστη πηγή. Μην κάνετε κλικ σε προωθητικούς συνδέσμους που λαμβάνετε μέσω email ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Προληπτικά αναζητήστε στο Google το κατάστημα ή το brand που επιθυμείτε.

- Να είστε προσεκτικοί με domains που μοιάζουν με τα πραγματικά. Θα πρέπει να παρατηρήσετε την ορθογραφία στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ιστότοπους και να σημειώσετε άγνωστους αποστολείς email ή περίεργες διευθύνσεις email από τις οποίες λαμβάνετε προσφορές.

- Να ψάχνετε πάντα για το λουκέτο. Η πραγματοποίηση μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής από έναν ιστότοπο που δεν έχει εγκατεστημένη κρυπτογράφηση στρώματος ασφαλών υποδοχών (SSL) είναι απολύτως απαραίτητη.

-Να είστε πάντα προσεκτικοί στα email επαναφοράς κωδικού πρόσβασης, ειδικά όταν ο όγκος της επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο είναι στο αποκορύφωμα, όπως κατά την περίοδος e-αγορών του Νοεμβρίου. Εάν λάβετε ένα email επαναφοράς κωδικού πρόσβασης που δεν έχετε ζητήσει, μεταβείτε πάντα στον ιστότοπο απευθείας (μην κάνετε κλικ σε ενσωματωμένους συνδέσμους) και αλλάξτε τον κωδικό πρόσβασης σας στον αρχικό ιστότοπο”.

Πηγές: sepe.gr