Η πανδημία επιταχύνει την παγκόσμια ψηφιακή μετάβαση
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών, η νέα καταναλωτική και αγοραστική συμπεριφορά αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από την πανδημία, ξεπερνώντας τους 18 μήνες και πιθανώς για μεγάλο μέρος της τρέχουσας δεκαετίας.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, ακόμη και οι άνθρωποι που δεν ήταν τόσο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο και άλλες ψηφιακές τεχνολογίες έχουν πιεστεί να ξεπεράσουν τη διστακτικότητά τους - και αυτή η αλλαγή είναι τεράστια.
“Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η κλίμακα και ο ρυθμός των μεταβολών αυτών. Πλέον, σε διάστημα εβδομάδων πραγματοποιούνται αλλαγές οι οποίες - υπό άλλες συνθήκες και προϋποθέσεις - πιθανότατα θα απαιτούσαν χρόνια”, σχολιάζουν οι συντάκτες της μελέτης.
Κυρίως, όμως, τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν ότι πολλές από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι πιθανό να συνεχιστούν και μετά την πανδημία. Επιπλέον, η υπάρχουσα κατάσταση ωθεί τους καταναλωτές να αναλογιστούν τις επιπτώσεις των αγορών τους στην υγεία και το περιβάλλον. Ενδεικτικά το 60% των ερωτηθέντων αφιερώνει περισσότερο χρόνο στην προσωπική τους φροντίδα και ψυχική ευεξία, με περίπου έξι στους 10 καταναλωτές (57%) να δηλώνουν ότι έχουν αρχίσει να ασκούνται περισσότερο στο σπίτι.
Επιπλέον, το 64% των καταναλωτών δήλωσε ότι επικεντρώνονται περισσότερο στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και πιθανότατα θα συνεχίσουν να το κάνουν και στο μέλλον. Επίσης, ένας στους δύο απάντησε ότι ψωνίζει περισσότερο με γνώμονα τον υγιεινό τρόπο ζωής και πιθανότατα θα συνεχίσει να το κάνει.
Τέλος, το 45% των καταναλωτών είπε ότι επιλέγουν να κάνουν πιο βιώσιμες (φιλικές προς το περιβάλλον) επιλογές στα ψώνια τους και πιθανότατα θα συνεχίσουν να το κάνουν και μελλοντικά.
Πηγή : sepe.gr