image

Με 27% «έτρεξαν» οι πωλήσεις των online φαρμακείων το γ’ τρίμηνο

Με ρυθμό ανάπτυξης 27% «έτρεξαν» οι πωλήσεις των online φαρμακείων στην Ελλάδα, το τρίτο τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Το μέσο αγοραστικό καλάθι του Έλληνα από ηλεκτρονικά φαρμακεία το εξεταζόμενο διάστημα αυξήθηκε στα €43,1 με το ΦΠΑ από €42,4 που ήταν στο τρίτο τρίμηνο του 2020.

"Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο τρίτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα €43,1 με το ΦΠΑ από €42,4 που ήταν στο τρίτο τρίμηνο του 2020"

Η δε μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε σταθερά στα 4,6 τεμάχια από τα 4,3 την ίδια περίοδο του 2020, με τα 2 από αυτά να αποτελούν προϊόντα Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.

Ακόμη, ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, τον οποίο θα συναντήσουν οι ενδιαφερόμενοι στο report της εταιρείας, αυξήθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2021 φτάνοντας το 3,6% συγκριτικά με το 3,3% που βρισκόταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών περισσότερο το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν οι εξής: +37% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +31% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +23% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +20% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).

Στις αγορές από online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Από το κινητό
Η έρευνα διαπιστώνει ξεκάθαρη προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από online φαρμακεία μέσω κινητού και tablet συνεχίζεται και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021. Οι δύο συγκεκριμένες κατηγορίες συσκευών κυριαρχούν με ένα ποσοστό 61% έναντι των desktop και laptop από τα οποία πραγματοποιείται το 39% των παραγγελιών.

Επίσης η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την πραγματοποιήση των παραγγελιών, ενώ προτιμώνται κυρίως οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00).

Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 38% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 20%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 9%.  

Παγκόσμια εικόνα
Tο πρώτο τρίμηνο του 2021, οι επισκέψεις στα online φαρμακεία παγκοσμίως άγγιξαν τα 2,7 δις σε ένα σύνολο 96 χωρών. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 43% σε παγκόσμιο επίπεδο συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, το διάστημα Απριλίου 2020-Μαρτίου 2021, τα ελληνικά φαρμακεία κατατάχθηκαν ένατα σε επισκέψεις ανά χίλιους κατοίκους, στη λίστα με τις κορυφαίες 20 χώρες.   

Το 2020 πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο 8 οnline επισκέψεις ανά Έλληνα κάτοικο σε κάποιο οnline φαρμακείο. Πρωταθλήτρια χώρα στις online επισκέψεις είναι η Σουηδία με 18 επισκέψεις / κάτοικο ενώ η Αγγλία έχει 10, το Βέλγιο έχει 7 και οι ΗΠΑ έχουν 6 οnline επισκέψεις / κάτοικο για το 2020.

Πηγή: sepe.gr