Ως καταλύτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί η πανδημία -και- στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και διεθνώς.
Λόγω της πανδημίας, οι χρήστες από όλο τον κόσμο αναγκάστηκαν να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο στις συσκευές τους και στο Διαδίκτυο.
Σε καταλύτη για την επίτευξη της - λεγόμενης - νέας κανονικότητας στην post covid εποχή, εξελίσσεται η ψηφιακή τεχνολογία.
Πολύ χαμηλό παραμένει επί ευρωπαϊκού εδάφους το ποσοστό των ηλεκτρονικών αποβλήτων, που οδηγούνται σε ανακύκλωση.
Ταχύτητα ανεβάζει σταδιακά το Διαδίκτυο στην Ευρώπη, καθώς ήδη σχεδόν το 50% των συνδρομητών έχει τη δυνατότητα σύνδεσης στο Internet μέσω οπτικής ίνας.
Ανοδικά κινείται η παγκόσμια αγορά servers, με τις πωλήσεις να αυξάνονται το 3ο τρίμηνο του 2020 σε επίπεδο αξίας, αν και ήταν οριακά μειωμένες σε επίπεδο όγκου.
Ως επιταχυντής για την ψηφιοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων - όπως άλλωστε και παγκοσμίως - λειτουργεί η πανδημία του COVID-19.
Το ψηφιακό κανάλι επέλεξαν για τις αγορές των εορτών σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες, με το e-commerce να καθιερώνεται, πλέον, ως ο κύριος τρόπος αγορών για τους καταναλωτές στη χώρα.
Οι online αγορές έχουν συγκεντρώσει την προτίμηση των καταναλωτών από την έναρξη της πανδημίας και μέχρι σήμερα, τάση που θα συνεχιστεί καθ’ όλη την εορταστική περίοδο.
Μια φιλόδοξη μεταρρύθμιση των κανόνων για όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες και αγορές, που περιλαμβάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις online αγορές και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, κάνει πράξη η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στο μικροσκόπιο του θέτει το ψηφιακό έγκλημα τους χρήστες που εργάζονται από το σπίτι, με την εξ αποστάσεως εργασία να λειτουργεί ως κερκόπορτα για κυβερνοεπιθέσεις.
Μεγάλος πρωταγωνιστής στις αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google αναδείχθηκε φέτος, όπως ήταν αναμενόμενο, ο COVID-19. Οι απορίες των πολιτών ήταν αμέτρητες και οι απαντήσεις του Search ακόμη περισσότερες.
Πρόκειται για έναν από τους πιο παραδοσιακούς κλάδους της οικονομίας. Ωστόσο, και το δικό του μέλλον περνάει μέσα από την τεχνολογία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ο λόγος για τη Ναυτιλία, όπου, ωστόσο, ακόμα και σήμερα, η ψηφιοποίηση αντιμετωπίζεται περιστασιακά και χαρακτηρίζεται από έλλειψη μιας ολιστικής προσέγγισης ως προς τον μετασχηματισμό της.
Πιο εξοικειωμένοι από ποτέ στις ηλεκτρονικές αγορές ήταν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές, κατά την εκπτωτική περίοδο της Black Friday. Η Black Friday, σε συνδυασμό με το lockdown, εκτόξευσαν φέτος τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για καταναλωτικά αγαθά.
Σε ψηφιακό επιταχυντή για το ελληνικό εμπόριο, εξελίσσεται η πανδημία του COVID-19. Αφενός η αγοραστική διαδικασία ψηφιοποιείται τάχιστα και αφετέρου οι ίδιες οι επιχειρήσεις αποκτούν ψηφιακή κουλτούρα, αλλά και διέξοδο στο online εμπόριο.
Το ενδιαφέρον των πολιτών για νέες ψηφιακές τραπεζικές λύσεις έχει πυροδοτήσει η πανδημία και η ραγδαία ψηφιοποίηση της καθημερινότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι το 62% των Ευρωπαίων δηλώνει ενδιαφέρον για πιθανή μετάβαση από τις φυσικές τραπεζικές διαδικασίες στις ψηφιακές πλατφόρμες εντός του 2020. Το ποσοστό αυτό, μάλιστα, είναι αυξημένο κατά 13% σε σχέση με το 2017.