Online κάνουν τουλάχιστον το 10% των αγορών τους οι Έλληνες
Οι ηλεκτρονικές αγορές -και- στην Ελλάδα ήρθαν για να μείνουν γεγονός που επιβεβαιώνει η πορεία των online πωλήσεων στη χώρα μας, ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Βέβαια, παρά τη διεύρυνση των διαδικτυακών αγορών, η Ελλάδα απέχει ακόμη μακράν των «ώριμων» αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου οι online shoppers αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα.
Η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C -προϊόντα και υπηρεσίες- για το 2021 εκτιμάται στα € 14 δισ.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 50% των χρηστών του Διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω Internet το τελευταίο 15ήμερο. Το ποσοστό αυτό είναι το ίδιο με το αντίστοιχο του Ιουνίου του 2021.
Επίσης, είναι μεν χαμηλότερο από το αντίστοιχο του Δεκεμβρίου του 2020 (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%). Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές.
Το εν λόγω ποσοστό, αν και σημαντικό, απέχει ακόμη από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 8 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.
«Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών και σε περιόδους που λειτούργησαν κανονικά τα φυσικά καταστήματα» διαπιστώνει η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B-C).
Την έρευνα, την 5η κατά σειρά, διενεργεί το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το ΣΕΛΠΕ.
Το 10% των αγορών
Στα 14 δισ.ο τζίρος
Πηγή: sepe.gr