image

Ψήφο εμπιστοσύνης στα online σουπερμάρκετ δίνουν οι Έλληνες

Το ψηφιακό κανάλι αγορών και για τα είδη σουπερμάρκετ συνεχίζουν να επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές, οδηγώντας τον τζίρο των online καταστημάτων σε νέα αύξηση το 1ο εξάμηνο του 2023. Ως αποτέλεσμα αυτής της τάσης, ο κλάδος των online σουπερμάρκετ γνώρισε μεγάλη άνθηση το 1ο εξάμηνο του έτους, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να επιλέγουν τα online καταστήματα για τις ανάγκες τους.

Για το πρώτο μισό του 2023, η αύξηση του τζίρου των οnline σουπερμάρκετ ήταν της τάξης του 15%, με τις πωλήσεις να φθάνουν τα €153 εκατ. σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Να σημειωθεί μάλιστα ότι στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως οι Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με την εξαμηνιαία κλαδική έκθεση που δημοσιοποίησε η Convert Group, αξιοσημείωτη είναι επίσης και η αύξηση των παραγγελιών κατά 11%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η Τρίτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τα online ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,7% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα.

Σε παρόμοια τάση κινείται και η Δευτέρα, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό 16,5%.



Τι αγοράζουν

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ήταν: +32% σε προϊόντα για κατοικίδια, +21% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε βρεφικά είδη, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +12% σε φρέσκα τρόφιμα,  +11% σε είδη αρτοποιίας, +7% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, +6% σε συσκευασμένα τρόφιμα. Τα υπόλοιπα είδη αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 9%.



Διαχρονική τάση

Θυμίζουμε ότι το 1ο τρίμηνο του 2023 ο τζίρος των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 10%, αγγίζοντας τα €76 εκατ. (σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ενώ η αύξηση των παραγγελιών ήταν 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια  που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος να αυξάνεται κατά 10%.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι ο κλάδος είδε το 2022 άνοδο 5% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα online supermarket άγγιξε τα €266 εκατ. σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του 2022 με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% έναντι του 2021.

Πηγή: sepe.gr